Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2020

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ ΟΥΔΕΤΕΡΩΝ

 

Άσκηση ορθογραφίας των ουδέτερων ουσιαστικών σε -ίο, -ύο, -είο, -οίο

Έχω αφήσει το βιβλ__ο πάνω στο θραν__ο μέσα στο γραφ__ο.

Δεν μπορείς να ανοίξεις κουρ__ο αν δεν έχεις το απαραίτητο πτυχ__ο.

Έκανε πολύ κρ__ο στο κατάστρωμα του πλ__ου.

Με τις τιμές που έχει δεν είναι παντοπωλ__ο αλλά φαρμακ__ο.

Εξαιτίας της έλλειψης δίνουν τη βενζίνη με το δελτ__ο.

Πήγε το αυτοκίνητο στο συνεργ__ο.

Πήγαμε και φάγαμε σ' ένα υπόγ__ο εστιατόρ__ο.

Ο Σωκράτης πέθανε πίνοντας κών__ο, δηλαδή δηλητήρ__ο.

Τώρα είμαστε στο Πυθαγόρ__ο και στη συνέχεια θα πάμε στο Ηράκλ__ο.

Έχτισαν ένα φυλάκ__ο κοντά στο ηφαίστ__ο.

Πήρε μετάλλ__ο στο ακόντ__ο.

Μετά το Λύκ__ο ασχολήθηκε με το εμπόρ__ο.


Το μόνο που χαλάει το τοπ__ο είναι εκείνο το σφαγ__ο.

Είδες τι μεγάλο ψυγ__ο που έχει το κρεοπωλ__ο!

Στο τελευταίο μας ταξ__δι πήγαμε στο Ναύπλιο και είδαμε το Παλαμ__δι.

Δε μου αρέσει ούτε ξ__δι ούτε το κρεμμ__δι.

Αναγκάστηκε ν' ανοίξει την πόρτα με το αντικλ__δι.

Η ταινία ήταν χάλια. Είχε μόνο γροθ__δι και πιστολ__δι.

Το μαργαριτάρι δημιουργείται στο στρ__δι.

Το δαχτυλ__δι της είχε μια πέτρα μεγάλη σαν καρ__δι.


Από τα φρούτα μου αρέσει πολύ το πεπ__νι και το κυδ__νι.

Μα τι κωθ__νι! Για να φωτογραφήσει το παγ__νι άφησε το τιμ__νι του αυτοκινήτου!

Κάθε πρωί η γιαγιά μου μου έφερνε ψωμοτ__ρι κι ένα ποτ__ρι γάλα.

Η Μυτιλήνη είναι φημισμένη για το λαδοτ__ρι.

Το τρυπητ__ρι σου είπα να φέρεις όχι το χτυπητ__ρι!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου