Σήμερα στη Γλώσσα ολοκληρώσαμε την εξέταση των ασκήσεων στο ΤΕ και στο βιβλίο και κάναμε μια σύντομη επανάληψη των Γραμματικών φαινομένων που ασχοληθήκαμε.
Έχουμε για αύριο στο ΒΜ την τελευταία άσκηση και κυκλώσαμε λέξεις σ αυτήν την άσκηση για ορθογραφία.
Επίσης έχουμε
Συμπλήρωσε τις προτάσεις με τις παρακάτω αόριστες αντωνυμίες. Κάθε αντωνυμία πρέπει να χρησιμοποιηθεί μια φορά:
Έχουμε για αύριο στο ΒΜ την τελευταία άσκηση και κυκλώσαμε λέξεις σ αυτήν την άσκηση για ορθογραφία.
Επίσης έχουμε
Εργασία
(α) Είναι λέξεις της ελληνικής γλώσσας
που δεν κλίνονται.
(β Φανερώνουν τρόπο, χρόνο, τόπο, ποσό κ.ά.
(γ Τις βρίσκουμε πάντα κοντά στα ρήματα.
Ποιες
είναι;
Ε _ _ _ _ _ _ _ _ α
Εργασία Κυριολεξία
ή μεταφορά; Σημείωσε Κ για την
κυριολεξία και Μ για τη
μεταφορά:
Τα γλυκά
σου λόγια με σκλαβώνουν.
|
|
Η μητέρα
έφτιαχνε γλυκά για το πάρτι όλη μέρα.
|
|
Οι
άνθρωποι που ανάβουν φωτιές στα δάση είναι εγκληματίες.
|
|
Ξαφνικά
άναψαν τα αίματα κι όλοι ήταν έτοιμοι για καβγά.
|
|
Ο
ηθοποιός πέταξε μια ατάκα κι όλοι έσκασαν στα γέλια.
|
|
Τα
ανακυκλώσιμα υλικά τα πετάμε σε ξεχωριστούς κάδους.
|
|
Απόλυτη
σιωπή απλώθηκε στην τάξη! Κανένας δε μιλούσε.
|
|
Η ζύμη
της πίτσας πρέπει να απλωθεί καλά στο ταψί.
|
Συμπλήρωσε τις προτάσεις με τις παρακάτω αόριστες αντωνυμίες. Κάθε αντωνυμία πρέπει να χρησιμοποιηθεί μια φορά:
Να καθίσει ο ___________________
στη θέση του αμέσως!
|
||
Δεν
έγραψα καλά στο τεστ. Δε θυμόμουν ___________________ .
|
||
- Ήρθε
_______ και μου έφερε αυτό το πορτοφόλι.
|
||
- Σίγουρα
_______________ θα το έχασε!!!
|
||
Περιμέναμε
_________________ ώρα, μέχρι να έρθει ο Γιώργος.
|
||
Μην
κουνηθεί _________________ ! Γίνεται σεισμός!!!
|
||
Μαμά, μην
πάρεις αυτό τον χυμό! Πάρε τον __________ .
|
||
_________________
γυναίκες είναι πιο ψηλές κι από άντρες!
Βάλε στα κενά τον σύνδεσμο που
ταιριάζει καλύτερα από τη λίστα που ακολουθεί και βάλε κόμμα όπου πρέπει:
- ____________ να φτάσεις η προπόνηση θα έχει τελειώσει.
- Ποτέ δεν αποσπάται η προσοχή
μου ____________ μελετάω τα μαθήματά
μου.
- ____________ κοιμόταν
ήσυχα κάτι τον ξύπνησε απότομα.
- Πέρνα από το ψιλικατζίδικο και
πάρε έναν χυμό ____________ έρθεις στο
σπίτι.
- Θα σε προλάβω ____________ να πεις «κύμινο».
- ____________ περνούσα από το
δρόμο απέναντι άκουσα ένα δυνατό
φρενάρισμα.
- Θα σε πάρω τηλέφωνο
σίγουρα ____________ τελειώσω τις
δουλειές μου.
- ____________ προσγειωθεί το
αεροπλάνο πάρε μας ένα τηλέφωνο να
ξέρουμε ότι έφτασες!
Στις
παρακάτω προτάσεις να υπογραμμίσεις τις λέξεις ή φράσεις με τις οποίες
εκφράζεται ο τρόπος (ρωτάμε «πώς;»):
(α) Άλλοι μαθητές έρχονταν σιγά
σιγά και άλλοι πολύ βιαστικά.
(β) Τα παιδιά μπήκαν στην
αίθουσα τραγουδώντας από τη χαρά τους.
(γ) Άκουγα τον δάσκαλό μου με
μεγάλη προσοχή γιατί έλεγε κάτι σημαντικό.
(δ) Πήγα στο σπίτι τρέχοντας
επειδή άρχιζε η αγαπημένη μου εκπομπή.
(ε) Σήκωσε το χέρι του
αποφασιστικά και απάντησε χωρίς φόβο στις ερωτήσεις.
(στ) Στην τελευταία εκπαιδευτική
επίσκεψη περάσαμε έτσι κι έτσι.
Αντικατάστησε τις λέξεις/φράσεις στις παρενθέσεις με μια μετοχή από την ίδια
οικογένεια λέξεων, όπως στο παράδειγμα:
Συνεννοηθήκαμε μεταξύ μας (ψιθυριστά) ψιθυρίζοντας.
- Περάσαμε τη διασταύρωση
(προσεχτικά) _____________________ να μη μας χτυπήσει αυτοκίνητο.
- Τα παιδιά, χαρούμενα, μπήκαν
στην παιδική χαρά (με χοροπηδητά) __________________________.
- Οι σχολικές επιδόσεις
βελτιώνονται (με προσπάθεια) ____________________________.
- Απάντησαν στις ερωτήσεις του
διαγωνίσματος (γραπτά) _____________________.
Στα μαθηματικά προχωρήσαμε στο μάθημα 31 για την έννοια της επιφάνειας και μιλήσαμε για το τετραγωνικό εκατοστό και το τετραγωνικό χιλιοστό .Τα σημειώσαμε στο μιλιμετρέ χαρτί .Γράψαμε τις διαστάσεις ενός σχήματος που όταν το βλέπουμε όρθιο λέμε πως έχει βάση και ύψος και όταν το βλέπουμε οριζόντιο λέμε πως έχει μήκος και πλάτος.
Έχουμε να σχεδιάσουμε στο μιλιμετρέ χαρτί ένα σχήμα με βάση 6,5 εκατοστά και ύψος 7,5 εκατοστά και να μετρήσουμε πόσα τετραγωνικά εκατοστά βρίσκονται στην επιφάνειά του.
Έχουμε από το ΤΕ την άσκηση 1 και 2 σελίδα 14 και σελίδα 13 να βρούμε την περίμετρο των σχημάτων στην άσκηση 5.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου